Table of Contents Table of Contents
Previous Page  35 / 50 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 35 / 50 Next Page
Page Background

35

a „nem rossz” aránynak a javításán. A kockázat tehát a hall-

gató részéről minimális. Addig tanítjuk, akkor „engedjük

el”, amikor elérte célját, a kitűzött nyelvi szintet. Mi ezt

tartjuk korrektnek.

EUGM.: - Mi a 7-szer gyorsabb tanulás „titka”, különle-

gessége? Szinte túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz lehessen…

Győzze meg az olvasókat, hogy ne hagyományosan, hanem

ehhez hasonló módon tanuljanak… Beszéljen erről a mód-

szerről!

B.Zs.

: - Ki kell ábrándítsam a „csodamódszert” kereső-

ket… Nincs csoda! Amit mi felhasználunk, az évszázados

tudományos tények összessége, és az emberi agy, idegrend-

szer legtermészetesebb mechanizmusa, tanulmányok, bizo-

nyítások hitelességével alátámasztva. Aki nem hiszi, járjon

utána! Azért egy kis segítségként három tényezőt említek.

Közelítsünk a gyermeki tanulás felől. A gyermekek 6 éves

korukig: 1. théta agyhullámban tanulnak meg mindent,

azaz – mivel nyitva van thétában a tudatalatti kapuja – rög-

tön a hosszú távú memóriába „írják be” az információt.

2. Minimális a stressz faktoruk (miközben a felnőtteknél

a tanulási nehézségek 80%-át a stressz okozza). 3. A bal

agyfélteke helyett – amely 8 db információt tud egy má-

sodperc alatt kezelni – dominánsan a jobbat használják a

tanulásra, melynek befogadó képessége a fektetett 8-as…

vagyis praktikusan végtelen.

A SEERGA tanulási mechanizmus rendkívül szofiszti-

kált és abszolút személyre szabott, betonbiztos alapja azon-

ban a fenti hármasság.

EUGM.: Ez a metódus inkább nevezhető ún. jobb agyfél-

tekés tanulásnak, szemben a racionális, megértő tanulással?

Nehéz átállítani az agyunkat és saját magunkat a jobbik agy-

féltekénk használatára? Egyáltalán, miért a jobb agyféltekénk

a motor e metódusban?

Bzs.: - Igen, talán így a legegyszerűbb: jobb agyfélte-

kés beemelés. Egy hatéves gyermek társalgási (A1) szinten

folyékonyan beszéli anyanyelvét, de ha megkérdeznénk,

miért ezt a nyelvtani szerkezetet használja, a kérdést sem

értené. Kell a logikus megértés a tanuláshoz, nyelvhaszná-

lathoz? A kérdés persze, költői.

Keményen hangzik, de tény, hogy hat éves korunktól

fogva konkrétan a bal agyféltekénk, agyunk racionális,

analitikus oldalának használatára kondicionálnak minket.

Gondolkodásban, tanulásban, magánéleti döntéseinkben,

összességében az élet minden területén. Pedig a nyolc keve-

sebb, mint a végtelen (lásd: fent!), ráadásul az elme túlpör-

gése, a mániákussá vált gondolkodási kényszer nem csak

a produktivitás hatékonyságát rontja, alvászavart és több

tucat ún. urbánus betegséget képes generálni. Amit pl.

egy negyvenéves ember harmincvalahány éven át erősített

magában – bal agyféltekés, racionális gondolkodás, tanu-

lás, döntéshozatal, agyalás - , azt önmagára utalva kevesen

tudják gyorsan átállítani. A tanfolyamunk metódusa ezt

automatikusan megteszi a tanulás során, és a folyamat egy

külön részében megtanítjuk a hallgatónkat a jobb agyfélte-

kés, azaz rendkívül eredményes és egészséges gondolkodás-

ra, tanulásra, amit később bármikor, bármire használhat.

EUGM.: - Mi van akkor, ha kevés az idő, és pár hónapja

van egy cégnek felkészülni egy kiállításra, idegen nyelvű part-

ner megérkezésére, egy projektre? Nyilván kell idő az ilyen jel-

legű, gyors tanuláshoz is.

Bzs.: - Legjobb előre gondolkodni, ebben a kérdésben is.

Ha azonban már csak pl. hat, hét hónap maradt a közelgő

lehetőségig, ez alatt pl. nulla szintről tárgyalási szintre tud

feljönni a kedves hallgató az adott nyelvből. Ez körülbelül

heti három alkalmat jelent – otthon tanulás nem szükséges

–, de az alkalmak száma teljesen személyre szabott, úgy,

mint az időbeosztás. Hajnaltól késő estig tud foglalni idő-

pontot a hallgatónk, akár „random” megoldással, vagyis

nincsenek fix időpontok (csak vele foglalkozunk).

Távtanulással is sokan tanulnak nálunk - Kanadától Kí-

náig, Kecskeméttől Debrecenig -, ugyanolyan hatékony, és

az utazási időt is megspórolhatja az ember.

a TEAM

Relaxaciós tanulási

módszer egyben.